hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| حفاظت از منابع طبیعی وظیفه و تکلیف شرعی برای همه است

البرز| حفاظت از منابع طبیعی وظیفه و تکلیف شرعی برای همه است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه باید پیشگیری را قبل از درمان سرلوحه کار خود قرار دهیم تا اقشار مختلف جامعه به منابع طبیعی به‌عنوان سرمایه‌هایی ملی نگاه کنند و برای آیندگان حفظ و حراست شود در این راستا خواستار تداوم حمایت‌های قانونی دادگستری در جهت حفاظت از انفال شد.

 به گزارش پانا، حامد فرضی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های کرج و ساوجبلاغ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و هیئت همراه با دادستان مرکز استان البرز دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به بیان عملکرد اداره کل و ادارات شهرستان در جهت حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی پرداخت و از همکاری و همراهی رئیس‌کل دادگستری، دادستان و همکاران مجموعه دستگاه قضا تقدیر و تشکر کرد و خواستار تداوم برخورد با متجاوزین به اراضی ملی شد. او با اشاره به نقش و جایگاه دستگاه قضا در جهت حفاظت و تثبیت مالکیت منابع طبیعی بر عرصه‌های ملی، همچنین آمار پرونده‌های متشکله در جهت تجاوز به اراضی ملی پرداخت و تصریح کرد: با توجه به گستردگی عرصه‌های طبیعی استان خواستار تداوم حمایت‌های قانونی دادگستری در جهت حفاظت از انفال شد. فرضی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در بهره‌برداری اصولی و حفاظت از منابع ملی بیان کرد: فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود. بایستی پیشگیری را قبل از درمان سرلوحه کار خود قرار دهیم و به‌گونه‌ای اقدام کنیم تا اقشار مختلف جامعه به منابع طبیعی به‌عنوان سرمایه‌هایی ملی نگاه کنند تا برای آیندگان حفظ و حراست شود. حسن مددی، دادستان مرکز استان البرز نیز در این جلسه با قدردانی از اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار کرد: اقدامات فرهنگی منابع طبیعی در ماه‌های اخیر نشان از همت بلند کارکنان منابع طبیعی استان دارد که به‌عنوان عاملی پیشگیرانه در وقوع جرم و تجاوز به اراضی ملی بسیار کارآمد بوده است.

او در این دیدار حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه و تکلیف شرعی برای همه دانست و بیان کرد: در برخورد با متخلفان برخورد قاطع و شدید خواهد شد و با توجه به اینکه با تمام مسائل در حوزه منابع طبیعی آشنا هستم در تمام موارد پشتیبان و همراه منابع طبیعی خواهم بود.

مددی اضافه کرد: متصرفان به اراضی ملی بدانند که پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، دستگاه قضایی استان همچون گذشته با همکاری دستگاه‌های اجرایی نظیر منابع طبیعی در برخورد قاطعانه با زمین‌خواران و قاچاقچیان چوب آلات و زغال جنگلی از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد